Saturday 8 October 2011

novel

assalamualaikum wbt and salam sejahtera korang..semalam aku ad terbace sebuah novel neyh tapi membe aku pnye lar..best sangat2.. aku sempat bce yg depan jew coz novel tue dy bwu start bace kate nye... actually.. aku neh seorang kaki novel lar jugak an walaupown x sanggup nak habeskan duit aku semata2 naak membeli novel berlambak2 neyh.. kalu setakat 2, 3 kali boleh lar nak ulang.. tapi kalau dah berkali2 boleh muntah hijau lar aku jawab nye..huhuhu





sinopsis dye macam neyh lar kaseh yg playgirl of d century tetibe boleh jatuh hati kat mamat surau neyh, adam khalis (hero).. kaseh yg x seberapa tau tentang agama neyh sedikit sebanyak cuba untuk belajar menjadi seorang yang terbaik bagi adam.. tapi adam bagi masa selama 3 bulan untuk diorang kenal satu sama lain.. waktu neyh lar aku suka sangat..hahhaha btw.. daddy kaseh suka kaseh in love dgan ex-boyfren dye, iskandar yang amat dibenci oleh adik kaseh, khaira.. is neyh slalu jadi plastik kalau depan kaseh waktu layan si khaira neyh..so.. khaira mmg syok abes lar waktu dye dapat tau kakak dy break up dgan is.. n finally?? korang nak tau... baca lah sndri yer???


                                              



neyh novel kedua yang agak syok jugak lar aku sempat baca..sinopsis d belakang novel neyh berbunyi:  Nama aku unik: Sofea Saloma. Macam primadona. Hidup aku? Tak glamor mana pun. Kerja aku mula jam 9, habisnya jam 9 juga; 12 jam sehari, 5 hari seminggu.

Hari datang dan hari pergi. Sampai aku tak ingat yang umur aku kena tambah SATU setiap kali Januari tiba. Sehinggalah satu hari emak beri aku kata DUA.

Waktu itu, baru sedar umur aku depannya dah ada angka TIGA  
Masa itu aku baru sedar aku ada masalah besar: fasal L-E-L-A-K-I   
Sebabnya?
Aku tiada teman lelaki yang biasa-biasa mahupun yang luar biasa!!! 

Setelah aku (+ - x ÷) = inilah keputusan yang aku ambil:

Tarikh Iklan: Jumaat, Sabtu & Ahad
Saiz: 2Rx10cm
Edisi (keluaran): Edisi Utara, Tengah, Selatan, Sabah & Sarawak.

Wanita Melayu, beragama Islam, berperwatakan sederhana, 33 tahun, berpelajaran, ingin mencari calon suami yang mempunyai kriteria seperti;
(a) bekerja tetap
(b) berumur sekurang-kurangnya 33tahun ke atas
(c) bujang/duda sahaja
(d) beragama Islam

Sesiapa yang berminat sila e-mel maklumat peribadi kepada mencarisuami@yahoo.com sebelum 15 Oktober 2010.

Perjalanan hidup yang tidak pernah aku jangka pun bermula...                  


p/s: best an???

2 comments:

  1. ok,aku pon wat novel jgk..ko cri le aythor yg ade nma Lily Syafiqah kat bookstore..hehe

    kidding~~

    ReplyDelete
  2. pardon me: author ye, grammar mistake..(malu 1 malaysia aku,kui3)

    by:Lily Syafiqah

    ReplyDelete